2014. január 11.

Mokka cupcake

Tegnap rám tört a kísérletezhetnék.
A héten találtam egy csomó jó linket, mesés cupcake-ekkel,
gondoltam ideje elszakadni a jól bevált Hummingbird-ös
receptemtől, és kipróbálni valamai újat!Bejött:)
A cupcake tésztáját ITT találtam, és azért fogott meg,
mert joghurt van benne, ami köztudottan nagyon puhává,
lággyá teszi a tésztát.Meg persze az adag feketekávé is
ígéretesnek hangzott...Az eredmény szuper:
nagyon csokis, nagyon fekete, de nem tolakodóan kávés
pihepuhaság!Megy a kedvencek közé!:)

Elkészítés:
1. A száraz anyagokat ( liszt, cukor, kakaó, szódabikarbóna,
sütőpor) egy tálban összekeverem.
2. Egy másikban a nedveseket: étolaj, joghurt, tojás, 
vanília kivonat.
3.A nedveset hozzáöntöm a szárazakhoz, kicsit összekeverem,
végül mehet bele a kávé, és ezzel simára dolgozom.
4. Egy annyira híg tésztát kapunk,hogy én kancsóból
öntöttem a kapszlikba, és erősen aggódtam,hogy
mi lesz ebből. De csak nyugalom, miniknél 12 perc elteltével
tökéletes sütiket húzunk ki a 180 fokos sütőből.

Frosting:
Elképesztően habos, könnyű, csodás állagú krém,
 egyszerűen odáig vagyok érte!!!!
A receptet ITT találtam, konkrétan 2 összetevőből áll:
vajból és csokiból.
Az eredeti recept hatalmas adag: 300 g csoki és 450 g vaj.
Én csak 100 g csokival  és 150 g vajjal készítettem, így:

1. Az összetört étcsokit és a vajdarabokat egy edényben
gőz fölött megolvasztjuk.
2.A kapott híg masszát lehűtjük, majd hűtőben tartjuk,
míg teljesen szilárd állapotúvá nem válik.
3. Ekkor kézi mixxerrel 2-3 perc alatt habosra mixeljük.
Nekem  a 24 mini cupcake után annyi maradt,hogy még 
leglább 12 másikra elég lenne, szóval elég nagy adag.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése