2014. augusztus 9.

Szedres és körtés galette

Egy újabb "divatsüti'", ami szélvészként söpört végig a 
gasztroblogokon. Tesókám is a napokban sütötte meg, 
aztán meg kedvencem, Linda is előrukkolt a maga verziójával.
Én az ő tésztáját vettem alapul, és az Ancitól kapott szederrel
pakoltam meg, meg egy fél konzerv körtét is beáldoztam.
Finom, gyümölcsös, nem túl édes süti.

 


Elkészítés:
1. A lisztet, porcukrot, sót a margarinnal összemorzsoljuk, 
és 3-4 ek. hideg vízzel lágy tésztává gyúrjuk.
2. Hűtőben pihentetjük 2 órát.
3. A tésztát elfelezzük, vékony, kör formájúra nyújtjuk,
és rápakoljuk a gyümölcsöket, 2-3 cm-es 
peremet hagyva a tésztából.
4. Én a szedrest egy kanál barna cukorral  és pici fahéjjal 
szórtam meg, a körtést pedig kardamommal, mandula 
darabokkal, és egy kevés juharsziruppal.
5. Ezután  széleket visszahajtogatjuk, és 200 fokos
sütőben 20  perc alatt aranybarnára sütjük.
Én az utolsó 3 percben rákapcsoltam a légkeverést is,
mert nem akart  pirulni.

Tipp:
- ha megkenjük a tészta szélét tojással, szép fényes, és 
még roppanósabb lesz.

1 megjegyzés: