2015. február 12.

Sütőben sült fánk

Nem rajongok az olajban sült édességekért.Vagyis hát 
nem szeretem őket, egész pontosan. Így a fánkra alternatív
megoldásaim vannak.Még Londonból hoztam egy 
összecsukható minifánk sütőt, azt elég gyakran nyúzom,
de most vágytam kipróbálni valami újat. Előszedtem hát a 
kedvenc kelt tészta receptemet, és könnyű, puha, omlós
fánkokat sütöttem anélkül, hogy 1 napig olajszagban úszna
a konyha!Priceless! :)
A receptről annyit kell tudni, hogy pici adag, nekem 13 db, 
kb. 8cm átmérőjű fánkom lett belőle.

 

Elkészítés:
1. A száraz anyagokat egy nagy edénybe rakjuk
( liszt,só,cukor)
2. Egy másikban a vizet, tejszínt, vajat,vaníliát
 betesszük 1 percre a mikróba, 
éppen csak langyos legyen,meg a vaj felolvadjon.
3. Ebbe morzsoljuk bele az élesztőt, de nem kell felfuttatni
egyből mehet a keverék a lisztes cucchoz.
4. Szép fényesre dagasztjuk, és a duplájára kelesztjük.
( kb 1 óra)
5. Ha ez megvan, ujjnyi vastagra nyújtjuk és 
egy kb. 8cm-es szaggatóval kiszaggatjuk 
a fánkokat, a közepüket pedig egy pici ( 2cm-es)
szaggatóval kilyukasztjuk.
6.Tetejüket felvert tojással megkenjük, és még 
15-20 percet kelesztjük.
7. Nem előmelegített sütőben 180 fokon 20 percig sütjük.
(Kis lábas víz a sütő aljában!)
8. Ha kihűltek, olvasztott csokiba mártjuk, és 
megszórjuk a csokidarával és a felaprított
aszalt vörös áfonyával. 

 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése