2016. március 11.

Narancsos mini galette

Hosszú hallgatás után jelentkezem. Az elmúlt fél év
nagyon feszített tempóban telt az életemben, az imádott
vállalkozásom, a Magnolia minden pillanatomat 
kitöltötte, és a szabadidő fogalma átmenetileg megszűnt
létezni számomra. Ám most végre egyenesbe jöttem,
és azt remélem, hogy ezentúl a Tündérsütire is annyi
időm jut majd mint régen, és amennyit szeretnék.
No, ennyi röpke életrajzi kitérő után, boldogan újságolom,
hogy SÜTÖTTEM! :) Vééééééégre!
Egy régi kedvenc, a galette került elő,
amit eddig csak nyári gyümölcsökkel készítettem.
Ez a narancs ügy régóta foglalkoztatott már, 
és nem csalódtam! A galette ezennel átlépett
a nyári sütik kategóriából az egész éves kedvencek
táborába! :)

Elkészítés:
1. A tésztához a lisztet a cukorral ,a sóval, a fahéjjal 
elkeverjük, majd kézzel hozzámorzsoljuk a vajat/margarint.
2.Annyi jéghideg vizet teszünk hozzá, 
amennyitől éppen összeáll.
3.Fóliába csomagolva 1 órát pihentetjük a hűtőben.
4. 3-4 mm vékonyra nyújtuk lisztezett deszkán.
5. Az alaposan megmosott narancsokatt
 kb. fél cm-es szeletekre vágjuk.
6. A szeleteket a tésztára helyezzük, és késsel
2 cm-es ráhagyással körbevágjuk a tésztát
a szeletek körül.
7. A felvert tojással megkenjünk a tésztát, és 
összecsipkedjük a narancskarika körül.
(én itt szórtam rájuk egy kis levendulát,
nem kötelező,aki nem szereti tehet rá fahéjat is)
 8.Még egy kis tojás a tésztára, és már mehet is 
a 170 fokos,légkeveréses sütőbe.
9. Kb. 15 perc alatt csodás aranybarnára sülnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése